Portkod 1321, läxor och träning...

 
Då sitter man hemma i soffan och grämer sig över allt man egentligen borde göra igen då (som vanligt). Saker som ligger överst på listan just nu är en engelska-presentation och att komma ikapp i matematiken. Det känns som att hjärnan gett upp allt extra lagringsutrymme till skitsaker istället för att hjälpa mig lyckas i skolan. Tänk om allt skolrelaterat kunde fastna lika lätt som allt annat skit.. Jag tror jag är emot mig själv.. 
Men man säger att man tänker klarare när man rör på sig och motionerar etc. så jag har försökt komma igång med att röra på mig så det är bara att hoppas att jag inte ger upp det utan att jag fortsätter kämpa! 
 
Igår så var jag ute och gick i en och en halvtimme, duktig som man är! *stolt* 
Sedan var jag med några vänner jag inte varit med på länge (pga av alla läxor, ARGH!) igår också.. Vissa av dem förstår inte att man har saker att göra utöver dem. Jag har svårt att koncentrera mig när jag gör läxor så det kan ju ta flera dagar innan jag faktiskt blir klar, men jag känner att jag iaf försöker så länge jag är hemma. För jag skulle inte få någonting gjort så länge jag umgås med mina vänner samtidigt. Därför brukar jag vara hemma hos pappa, för att mamma bor så nära mina vänner. Men som sagt, vissa av dem accepterar inte att man har saker att göra utöver dem. Jag måste liksom balansera tiden mellan mamma, pappa, pojkvän, vänner OCH läxor, medan dem kanske bara behöver tänka på vänner och läxor! Lite orättvist if you're asking me. 
 
Men på tal om pappa! Jag fyller 18 år om nio dagar och han kommer inte ens vara här! Han åker till Florida nu på torsdag och kommer att vara där i två veckor. Så han får ta och kompensera det med alkohol tycker jag. Jag får väl blinka lite med mina "långa" ögonfransar och hoppas på det bästa!
 
Jag har nyss suttit och tittat på de nyaste avsnitten av Portkod 1321, väldigt spännande. 
Känner att jag börjar få ångest.. Måste verkligen göra läxorna! 
Men fick precis ett sms från skolan om att jag inte börjar förrän 12.40 imorgon. Yaay? Så funderar på om jag ska åka dit och försöka plugga eller jag känner jag mig tillräckligt väl för att veta att jag inte kommer göra ett smack? Kanske är smartare att stanna hemma och ha sovmorgon.. Vore skönt.. 
 
Menmen, ska man påbörja pluggandet nu eller ska man se till att försöka stärka armmusklerna lite? 
Vi får se hur jag gör
 
 
Ville skylta lite med mina biljetter så here's a picture you guys ;)
I'm a big smiley face :D 
 
 
Btw, ikväll kanske det kommer upp en nagelbild! Om inte så gör det iaf det imorgon! TAGGA NURÅ!!!
 
Thank you for reading biatch!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0