Utan nät.. Yaay.

Jaha, då var pappa i USA då. Kul. Men han fick kompensera precis som jag sa. Mina ögonfransar var tillräckligt långa för att blinka med!
Så nu kommer man förmodligen befinna sig hos mamma i två veckor. Men det är ju roligt, för här finns det ju INTErnet. Jag är i ett stort behov av Internet, både när det kommer till skola och fritid, och även annat därtill!
Men förhoppningsvis så är det fixat tills man kommer hem imorgon!
 
Och svaret på mina klasskompisars redovisning igår. Jag tror dem ville döda oss faktiskt, för dem sa till oss att äta en sak i taget medan dem förklarade allt vad dem innehöll och blablabla. Väldigt intressant faktiskt.
 
Men iaf, på torsdagar så har jag engelska i tre och en halvtimme, vilket är extremt drygt eftersom vi bara får typ en kvarts rast totalt. Men det är bara att härda ut! Man lär sig väldigt bra saker som kan vara bra att veta. Sedan när jag har tentat av kursen så kommer jag kanske försöka mig på the Cambridge Certificate. Det vore nice!
Vilket som så höll vi på med poesi idag, "Haiku and Acrostic poems".
Haiku är en dikt på tre rader med 5, 7, 5 stavelser (alltså 5 på första raden, 7 på andra och 5 på tredje) och den ska relatera till en årstid. 
Acrostic poems är när du väljer ett ord, sätter det lodrätt och sedan skriver en mening (vågrätt) till varje bokstav i ordet. Det ska helst vara relaterat till det ursprungliga ordet.
Här är mina:
 
Haiku
I'm longing for you
My wonderful light snow dream
Fly until morning
 
Och den handlar om en av mina största kärlekar här i livet, nämligen Sture!❤
 
Acrostic
H - aving faith in what you believe in
O - n your journey to reach your dreams
P - ositively capturing everything life throws at you
E - ven in your darkest days knowing that better times will come
 
Hope är ett väldigt viktigt ord för mig, därför valde jag just det.
Jag blev rätt så stolt över dem faktiskt! :D
 
Men det har varit en seg dag så ska nog lägga mig så fort som möjligt och läsa lite.
 
Godnatt på er!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0