Vinterkonsert

Idag så bjöd farmor med mig på Vinterfest som hette Rituals and Faith i Mora kyrka. Det var trevligt tycker jag, i och med att jag gillar att umgås med min farmor. Dalasinfoniettan spelade.
Sedan sjöng Malena Ernman, den kvinnan kan sjunga alltså! Hon kan ta till med riktiga toner som jag bara skulle kunna drömma om att en komma i närheten av, och sedan att hon sjunger på flera olika språk, som t.ex italienska, azerbajdzjanska mm. Dream on liksom.. Som tur är så är hon ju inte helt perfekt för hon gjorde väldigt fina miner medan hon sjöng, men jag antar att det ingår i hennes "act" or what to call it.
Sedan avslutades konserten med två snubbar som spelade piano tillsammans. Det var OTROLIGT! De satt mitt emot varandra vid ett varsitt piano och spelade The Rite of Spring av Igor Stravinsky (Våroffer). Alltså de spelade inte samma sak, utan kompositionen hade som två "manus" eller notpapper (eller vad man kallar det, jag kan inte musik, okej!?) som dem spelade efter och det gick ihop så himla perfekt. "Manusen" var som två stora häften, så dem hade en varsin person som satt och bläddrade åt dem när dem kom till slutet av sidan, för att dem skulle aldrig hinna bläddra själva i den takten som dem spelade i. Det jag tycker var så coolt var att dem var så samverkade och att dem satt och spelade konstant i ca 40 min utan stopp. WOW!
 
Min Ice-Slush med Cappuccino-smak som jag avnjöt innan konserten
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0