Ja, vad säger man

Ja, nu sitter jag här med datorn i knät och försöker mig på veckans quiz i Fysik, ämnet är ljus. Den ska vara inlämnad innan kl 00 inatt och ha minst 80% rätt. Känner mig rätt så körd. Frågar killarna över Skype på varenda fråga tror jag, jag måste vara en av dem trögaste människorna på jorden när det kommer till matematik och fysik. Så förstår inte riktigt varför jag vill fortsätta i dem banorna nästa år genom att gå någon civilingenjörsutbildning.
På tal om det så börjar jag känna pressen på mig nu när det snart är dags att välja vad jag ska fortsätta med. Jag valde ju Tekniskt basår för att jag inte hade en jefvla aning om vad jag ville gå, men jag ville plugga vidare på en gång så tyckte att det var väl lika bra att få behörighet ifall att jag nu skulle vilja läsa något program som fördjupade sig i matematik och fysik som t.ex civilingenjör.
Usch, får ångest av det här. Det har varit en sådan stressig början av den här läsperioden. Inte riktigt hunnit ha tid för skolan än i och med resan till Hemavan och blackjack etc.
Den här veckan har varit fullspäckad med blackjack känns det som, i måndags var det lagkväll, i tisdags så skulle vi träna upp killen som skall jobba på lördag så att vi kan ha våran provis fest, igår så var det rekryteringsdag vilket betyder att vi skulle stå i Ljusgården (stor sal i C-huset på LTU som används som nattklubb, till event etc.) och bara se bra ut och få folk att skriva upp sitt intresse hos BJ, idag så har det varit ganska lugnt så jag har åtminstone kunnat plugga lite, imorgon vet jag inte hur mycket jag kommer hinna plugga eftersom jag har pass 2 och 3 och ska jobba för golvlag på STUK från kl 17.00, sedan på lördag så är det våran episka provisfest som står på schemat! Tror det kommer att bli grymt! Efter det så kommer jag förhoppningsvis få tid till att försöka komma ikapp i alla ämnen. Nästa vecka vet jag bara att det är städdag (städa hela STUK från golv till tak!) och sedan städfest på alla hjärtans dag, wohoo.
På tal om hjärtan, vetti fan hur mitt står för tillfället. Ska jag försöka satsa på en kille som näst intill totalignorerar mig och försöka få honom att inse att jag nog är ett rätt så jävla bra val när det kommer till tjejer eller är det inte så mycket att hänga i julgranen? Jag vet inte alls, GAAH! Drygt. Speciellt när man har haft killen på hjärnan i flera månader och sedan kommer en annan tjej (som vet att jag är intresserad av honom eftersom jag har sagt det!!!!) och verkar så betuttade i varandra på något sätt. Kanske bara ser det så för att jag är intresserad själv. Men det är nästan så att jag börjar planera mord, haha nej men jag försöker to keep it in the game! Ja ä intä bitter!


Nu ska jag lägga mig och försöka komma lite mer underfund med vad jag vill göra till hösten. Rymdteknik? Naturresursteknik? Industriell ekonomi? Bra fråga!
 
Kram på er!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0