Lååång bloggpaus men nu så!

Hejsan!
Nu känner jag att jag länge försökt ta tag i den här bloggen igen men har bara loggat in och sen ut igen eftersom jag inte vet vart jag ska börja riktigt, så jag tänkte att jag gör en liten överblick över mitt 2013.
 
28-29 februari 2013
Kan börja där jag slutade ungefär. I slutet av januari förra året så dumpade ju min pojkvän mig, vi har fortfarande väldigt bra kontakt men inte mer än så! Men i alla fall, eftersom jag blev dumpad så bjöd min farmor med mig på en weekend i våran vackra hufvudstad där vi bodde på hotell, åt på restaurang och gick på musikalen La Cage aux Folles med Loa Falkman i huvudrollen, det var faktiskt väldigt roligt! Haha
Sedan var ju även 1D Store i Sverige just då, så självklart så tvingade jag med farmor dit!
 
Eftersom jag blev dumpad så försökte jag ju även gå vidare och jag hade redan siktet inställt på ett ögongodis jag haft redan då jag och Simon var tillsammans (han var bara mitt ögongodis i skolan eftersom han liknade Harry Styles!), så jag satt hemma hos Dehlin och typ hyperventilerade med musen på "Lägg till som vän" på hans fb-sida. Vilket jag till slut gjorde och så började vi skriva och träffas så småningom om, men mer om det snart!
 
30 mars 2013
En helt underbar kväll ute med min pingla Dehlin! Kommer inte ihåg vad som gjorde just den här kvällen så bra förutom att min arbetsgivare från förra sommaren sa till mig att han gärna ville att jag skulle jobba hos honom i år igen, SJÄLVKLART ville jag det, älskar Rättviks Glass! Det var en helt grym kväll helt enkelt!
 
 
7 april 2013
Min bästa vän Dehlin skaffade pojkvän, fy fan var stolt jag var att hon äntligen tog sig ur sitt skyddade lilla skal och lät en person komma in. Så fina tillsammans! Här är en bild jag smygtog på dem någon gång i början av deras förhållande.
 
8 maj 2013
Sedan så var det ju One Direction konserten!! Gosh! Det var en lyckans kväll! Jag och bästa vännen, sida vid sida, med våra idoler bara några meter ifrån oss, ja, det var ren lycka alltså! 
Vårat bidrag till en tävling där man kunde vinna biljetter till konserten. Inspirerat av "One thing"-videon
En solig väntan utanför Friends Arena.
Niall och Louis kom ut och hälsade.... Alla skrek sig hesa redan då...
Euforiska!
Hur det såg ut bakom oss
Femte raden från scenen, woopwoop!
När dem åkte ut på plattformen så var dem bara ca 2-3 m ovanför oss
 
 
Det var en helt AMAZIIING kväll i alla fall!


18 maj 2013
Annies födelsedag som firades på stranden med volleyboll, sprit och gitarr vid en lägereld. För mig så var det här en viktig kväll främst för att jag bjöd dit Robin (ögongodiset!) och vi lärde känna varandra lite mer, med lite få fjärilar i magen och sådär.
 
29 maj 2013
Nästa stora grej på schemat är en once in a life time! STUDENTEN!! 
Den här kvällen påbörjades våran studentvecka. Också en viktig kväll för mig för att jag bjöd med Robin att umgås med oss igen. Vi var ute på långbryggan och drack och hade det allmänt trevligt. 
Haha nu blir det lite för mycket information menmen, killen gjorde mig så upphetsad av sin blotta närvaro! Ville verkligen bara slita av honom kläderna, vilket jag var slampig(inte slampigt egentligen men ändå!) nog och gjorde senare under kvällen... Men vi satt allihopa inne i vindskjulet längst ut på bryggan och han pratade om något och jag ville få tyst på honom, så det slutade med att vi helt plötsligt satt och kysstes.. Sedan när vi skulle gå hem så ropade jag till honom och frågade om han hade några könssjukdomar, haha. Han svarade nej och jag sa: Bra!
Medan vi gick hem så började det regna och vi stannade till och kysstes flera gånger på vägen.. Det var precis som taget ur en film.. Sedan när vi kom hem så vet ni ju vad som hände.. När vi skulle somna så lade han sig och höll om mig.. På morgonen så gick vi till skolan tillsammans och sedan fick han sommarlov.
Han hade min blus och skinnjacka men fick mig ändå totalt på fall (a'
 
31 maj 2013
Våran bal och jag fick äntligen använda min älskade balklänning, plus att jag hade världens finaste kavaljer!
Dehlin drack alkohol för typ första gången!
På väg hem för att byta om inför nattklubb!
Även denna dag så ville jag så gärna träffa Robin, så jag stack iväg en stund för att träffa honom medan dem andra stack till klubben. Nej, jag ångrar det inte, ångrar inte en sekund som jag haft med den människan!
 
3 juni 2013
Studentveckan sätter igång på riktigt med studentsång och shietzz och det är äntligen dags att gå med dessa mössor som det bara skriker VICTORY om! Som jag hade längtat från det att jag började ettan på gymnasiet och såg dem ta studenten. Alla klär i dem, det är helt otroligt! Älskar't!
 
Sedan bestod veckan av att supa, vara med alla för sista gången och för min del såklart träffa Robin så mycket som möjligt. Det var en härlig vecka.
Efter det så var det bara den stora dagen kvar, den med stort D. Våran klass gick upp jättetidigt för att sätta upp våra plakat för att dem andra klasserna inte skulle hinna ta ner dem, eftersom ingen klass gillar SP ;)
Men nu jävlar! FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEEEN!!! 
 
7 juni 2013
Min klass, SP10
 
Den kvällen när jag skulle gå från bowlingen(nattklubben) för att möta Robin så stoppade Elias (min-bästa-vän-som-jag-inte-pratat-med-på-tre-års pojkvän) mig och sa till Ämli (min bästa vän) att han hade någonting till henne och gömde mig bakom sin rygg, hon gick sakta och generat fram och säger: "Jag vågar inte..." sedan ställde vi oss och kramade om varandra länge och hon smågrät över min axel. Sedan sa jag att vi får ta och träffas någon dag när vi båda är nyktra, vilket vi gjorde och nu är vi lika bra vänner, om inte bättre, som för tre år sedan! Gosh vad jag hade saknat henne! Det visade sig att ingen av oss hade vågat ta första steget till att ta kontakt med den andre, så jag tackar Elias så innerligt för att han gjorde det åt oss! ♥
 
Sedan så var sommarlovet igång och sommarjobb etc. Det var den bästa sommaren i hela mitt liv, vilket jag kan tacka min sommarflört för! ♥
 
10-12 juni 2013
Blev ju VIP-inbjuden till LTU eftersom jag sökt dit till hösten. Så jag tog med mig farmor och så åkte vi upp till Norrland! Är så glad för att vi gjorde det, det avgjorde väldigt mycket för hur jag valt att studera så långt hemifrån.
Fick nya vänner redan första dagen. Det här är Amelia, vi går Tekniskt basår tillsammans.
 
Tränade mer
 
16 juni 2013
Gick på bio med mitt ex lillasyster. Hade även sagt upp kontakten med Simon (mitt ex) för att kunna komma över honom så honom fick jag inte kontakt med igen förrän efter att jag flyttat typ.
 
Typ 17 juni 2013
Premiärkörde pappas Cadillac för första gången sen jag fått körkort. Jag, pappa och Robin tog en tur till McDonalds mitt i natten. De drack, men eftersom jag skulle köra hem Robin senare så höll jag mig nykter.
Kommer ihåg att vi satt och kysstes i min bil utanför honom efter att jag kört hem honom och helt plötsligt så bara slutar och säger typ: alltså aaah.
Och jag frågade honom var det var, han svarade: "Dina läppar är så mjuka, jag är typ i sjunde himlen" 
Så gulligt, jag dör...

Midsommar
Midsommar, jag och Robin var hemma hos min far och drack dagen innan. Första gången i mitt liv som jag var bakis. Stackarn fick torka upp min spya eftersom jag valde golvet framför toaletten.. Haha 
 
26-28 juni 2013
Sedan bjöd Robin med mig till Bråvalla. Förmodligen bara för att ingen av dem hade körkort så det blev jag som fick köra mig och 4 killar dit..
Första gången jag varit på festival och Robin var helt underbar mot mig, lite beskyddande och sådär. Stod alltid och höll om mig bakifrån under konserterna. Så myyysigt
 
13 juli 2013
Myskväll med Ämli!! 
 
17 juli 2013
Mysdag på stranden med Ämli. Frukt, sprit och bad, WOHO!
 
31 juli 2013
Borlänge med shopping och framtidsmuseet med Lindis
 
Classic car week
Jag och Robin
 
3 augusti 2013
Det var verkligen vad man kallar en sommarflört.. Synd att sommaren tar slut..

11 augusti 2013
Gröna Lund - Tenacious D
Lillasyster fyllde 1 år ♥
 
17 augusti 2013 
Ville hinna umgås med min far innan jag flyttade också så han tog med mig på en tur på HD'n. Helt underbart var det.
 
20 augusti 2013
Som ni säkert redan har förstått så blev jag antagen till LTU och det var så småningom dags att packa sin väskor och dra. Att släppa allt som hade med hemma att göra och pröva sina egna vingar. 
Wow, känner nu att det är tufft att gå tillbaka och tänka på allt, gråter som en liten unge för tillfället. Den här sommaren ändrade mig verkligen som person. Robin gjorde mig till en person som jag tycker mycket bättre om, mer carefree och inte så känslig över småsaker.
Gud vad jobbigt det var att behöva lämna honom.. Men jag hade inte tänkt ge upp min framtid för någon kille och det var jag fast besluten om. Och han ville inte heller att jag skulle göra det. Men vi älskade varandra, det vet jag. Kommer så lätt ihåg när han låg och höll om mig när vi skulle sova, sedan reste sig över mig, kysste mig på munnen och sa att han älskade mig. Jag var i totalt chocktillstånd. Han gjorde mig verkligen lycklig. Även om det är försent nu så har jag insett att han är nog mitt förstahandsval.. Fick reda på i efterhand att han alltid höll om mig tills jag hade somnat innan han vände på sig.. Fakk, jag älskar honom. Men jag HADE aldrig känslor för honom. Nu vet jag inte hur jag känner. Jobbigt.
Men ja, det var ju som sagt bara att lämna familj och allt för att pröva luften under sina egna vingar och hittills så har det fungerat bra!
 
RECAP på mitt första halvår på LTU!
Fråga Olle
Sittning med temat "Det var en gång väldigt fula hattar"
 Flatlines med Oskar! NolleP var ett enda experimenterande med nya shots varje kväll!
One Direction's film This is us kom ut och jag ville se den så jag gick på bio själv, önskar att jag hade haft Dehlin med mig den kvällen. Men vi såg den tillsammans under julen när jag var hemma!
Dräggsittning, sista dagen på NolleP, NORRSKENSRÖJ
Gick på Philm för första gången
Onsdagspub med Fredrik och Rasmus. Spelade Chicago och fick en Royal straight flush! Så blev vi väldigt poetiska.
Mina 4 bästa vänner här uppe som jag umgås med hela tiden :D
Veckan innan min födelsedag så kom pappa upp med sin nya, Adora! Vi hade det helt wonderful om jag får säga det själv. Jag visade dem runt i Lule och vi umgicks, festade tillsammans etc. Sista kvällen dem var här så var det ju 1D Day Live så jag låg på deras hotellrum och glodde på det medan dem tittade på tv.
Och ja juste, under rekryteringsdagen i början av hösten så anmälde jag mig till Blackjack-laget på STUK, fick komma på intervju etc. och tog mig hela vägen igenom, så här är vi på persresan(personalresan) den 29 november, med andra ord på min födelsedag, hela dagen är typ svart, inkl. den här bilden. Men jag vet att jag hade kul! :D
Vid det här laget så hade jag spanat in en kille i skolan ett längre tag, jag hade även sett att han tillhörde DJ-laget på STUK, så jag hade tänkt att: "Om han åker på persresan så skall jag lägga in min stöt då!"
Sagt och gjort! Jag presenterade mig för honom på bussen efter att jag fått i mig lite (läs mycket) sedan däckade jag där... Vaknade upp igen när vi var framme. Men sista kvällen så sa jag till honom att han fick mitt glowstick-armband om han skedade mig den natten, vilket han gjorde. Kysstes t.o.m, så underbart mjuka läppar hade han. Synd att han var så full att han garanterat inte kommer ihåg det. Han ville ha sex, men jag sa att han fick höra av sig när vi kom tillbaka till Lule om han ville ligga. Vilket han inte gjorde eftersom han glömt av det. Så när vi tog sällskap hem från en lagkväll en måndag så sa jag: "Antar att du inte ville ligga?" HAHA vilken jävla kommentar, jag kan jag! Men ja, han kom som sagt inte ihåg det, men det sista jag sa innan vi skiljdes åt var "Hör av dig om du vill ligga" 
När jag kom hem så hade jag fått en vänförfrågan på fb (lycka!!) så jag accepterade och sedan gick det några minuter och så skrev han till mig (ännu mer lycka!!) och så skrev vi ett tag. Den helgen så följde jag med honom hem efter STUK (nattklubben som vi har på universitetet alltså) och det gick som det gick. Jag kände mig grymt intresserad av killen i alla fall, jag kunde inte sluta tänka på honom, kan fortfarande inte.. Vi har träffats flera gånger efter det, men han verkar inte så intresserad så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. Mer om det i senare inlägg.

Hemavan Student ski week!
Fredrik och Oskar
Carl
Rasmus
Afterski Hemavan!
 
 
Och hittills så har jag klarat alla tentor och kurser som kastats mot mig så det är bara att fortsätta kämpa! Snart är det dags att välja ett program inför Ht14 också, ja ni kommer väl få läsa om det velandet också..
Ska avsluta med att säga att jag har vuxit något enormt som person under min tid här, sedan att jag har klarat av att ta hand om mig själv det hade jag aldrig trott att jag skulle klara av såhär bra. Jag hade ju tänkt bo hemma tills jag var 40 och flyttade ut redan när jag var 19..
Men jag kan laga min egen mat, tvätta och stryka min egna kläder, äger min egna diskborste och klädrollergrej etc. Japp, har verkligen växt upp, typ i alla fall! ;)
Nu så är jag nog klar med överblicken, haha! 
 
Puss och kram på er, och kom ihåg 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Dehlini Mussolini Tortelini

HAHAHA! bästa inlägget juh! xD och låååångt ;O :D<3<3<3 älskar att det typ är alkohol med på de flesta utav både dina och mina egna bilder xD Vad hände där lixom ??? haha! Miss ya' ditt mähää!

2014-02-06 @ 22:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0