Iscitat of the day #9

 
Som det står på bilden: "Vänner är som ogräs, ibland måste man tyvärr rensa lite för att gynna trädgården"
Och trädgården är en metafor för ditt eget liv.
För alla har vi väl haft sådana vänner som har fått oss att må dåligt och inte riktigt främjat våran tillvaro. Det kanske är taskigt att kalla vänner för ogräs, men jag har gjort så gott jag kunnat för att stötta dem som mått dåligt, försökt att inte irritera de som är lättretliga och avlägsnat de ord som vissa säger utan att tänka sig för. Men jag bryr mig alldeles för mycket om min egen hälsa för att orka stå ut med sådant. Så vissa gånger så ger man upp dem vännerna, tyvärr.. Om det inte ens känns som att de försöker att gynna ens tillvaro så förstår jag inte vad dem ska där och göra. Men idag så känner jag att jag har bra människor omkring mig så jag känner att jag trivs och mår bra.
 
Jag har skapat en väldigt fin trädgård och jag hoppas att de blommor som blomstrar där nu alltid kommer att finnas kvar och lysa upp min närvaro. Att ge mig syre för den koldioxid som jag ivrigt anstänger mig för att bidra med tillbaka. Älskar min vackra blommor! ♥
 
Puss på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0