Hemma i Dalarna #2

I onsdags så gick jag upp tidigt för att hinna med bussen till flygplatsen för att sedan flyga mot Arlanda. Det gick bra. Möttes som sagt upp av lillebror och Richard och det var en enda skrattfest hem, förutom att bilen paja då. Under onsdagen så var jag först hos mor ett tag, sedan skjutsade jag min bror till en kompis och efter det åkte jag till Simon eftersom det ändå var åt det hållet. Det var trevligt att träffa honom och hans familj igen. Efter det åkte jag hem och ölade med min far. Shitchattade och lyssnade på musik.
 
I torsdags så skulle min far ut på ärenden så jag åkte till min mor, som vanligt, för att få träffa min lillasyster och vara med dem och få ligga i MIN underbara soffa! Hände inte så mycket mer den dagen tror jag. Sedan åkte jag hem och hittade en trött far i soffan så jag åkte till Simon och var där till kl 01 på natten. Sedan när jag kommer hem så ser jag att min far spelat Bingolotto helt själv. Skuldkänsloooor...
 
I fredags gick dagen som vanligt, åkte ner till Rättvik för att vara med Saga, mor och Richard. Dehlin kom förbi också!! Vi skulle försöka få ut extra biljetterna vi har till 1D's konsert. Men såklart så skulle Tradera inte samarbeta, våran rabattkod från Mecenat ville inte fungera så vi kunde inte få ut dem gratis, så då sket vi i det. Skulle försöka senare istället. Men det var trevligt att träffa schniggingen!! Jag fick t.o.m en sen julklapp :') Har tyvärr ingen bild på det men ni lär väl få se det så fort jag fått i det i sängen! Tyvärr hade jag ingen julklapp till henne, fattig som få är man som student... Och nästan 10 kg tyngre pga av allt pastaätande... Jag hoppas att åtminstone hälften av dem kilona är muskler!
Ser lite galna ut, men det får man när man är helt euforiska av en konsert! Crazy eyes, haha!
 
Sagas partytrick!
 
Ställde såklart upp och tittade på Bamse med lillasyster! Även Bamse är i bild, det är bara att titta på min strumpa ;)
 
Sedan så åkte jag upp till min far och drack öl i min ensamhet (pappa och Adora var i Borlänge och åt mat med några) medan jag väntade på att Ämlipop skulle komma hem från Stockholm! Så jag spelade musik i vardagsrummet och dansade omkring med biljardkön as always när musiken spelas högt och ljudligt ur högtalarna! Sedan gick jag ner till farfar en stund (farmor befinner sig på Gran Canaria atm, lyckos!!) och pratade med honom medan jag väntade. Sedan begav jag mig mot Ämli's crib. Så vi satt och pratade lite, så kom hennes pojkvän, jag bjöd honom på lite öl, vi pratade lite mer. Sedan tittade vi typ på film, Ämli var så trött så hon ville bara sova, så jag gick och lade mig på min madrass. Sedan så gick Elias och lade sig hos Ämli också. Fyfan, dem har varit tillsammans så himla länge och dem är fortfarande lika gulliga som man är som nykär, jag har helt glömt av hur det är att ha någon på det där sättet. Men jag tror jag saknar tryggheten med det.. Menmen, vi skrattade massor och sen slocknade jag.
 
I lördags så vaknade jag och Ämli tidigt för att äta frukost eftersom hon skulle jobba och jag skulle skjutsa henne. Men vi satt i alla fall och tittade på en film som gick på tävän som hette Spaceballs., det var tydligen en parodi på Star Wars. Mer info om den här!
 
På kvällen sedan så åt vi tre-rätters hemma hos mor, tyvärr så har jag ingen bild på alla rätter men grymt gott var det! Förrätten var en toast med skagen, räkor, fiskrom och dylikt. Varmrätten var fläskfilé, hasselbackspotatis, bearnaise, vitlökssmör, persiljesmör och sallad. Efterrätten var en av mors sockerbomber, en marängtårta med grädde, vaniljsås, chokladsås och så hade vi banan och kiwi vid sidan om. Gott var det! Men man får ont i tänderna av allt socker. Senare så spelade vi Texas Hold'em. Vi spelade i ungefär en timme utan pengar som insats eftersom mamma höll på att söva Saga. Sedan så satsade vi allihopa 50 kr var, så det låg 250 kr i potten. Jag ledde ganska stort mot slutet med hänsyn till marker. Men dem vi spelade med, deras barn var trötta och ville hem så helt plötsligt så skulle vi köra "sista handen vinner", VAFAN ÄR DET FÖR SKIT?! Suttit där och kämpat ihop dem marker jag hade för att sedan bara ha 1/5 chans lämnat åt slumpen. Nej, inte OK enligt mig. Inte när det gäller pengar. Men jaja. Sedan så kom Petunia förbi och jag åkte med honom ut en sväng och så satt vi och pratade i bilen, med utsikt över Siljan, så vackert! Älskar den utsikten! Sedan så skjutsade han hem mig och jag gick och lade mig. 
Detta dracks det även flera av under spelkvällen!
 
Igår så åkte jag, mamma och lillasyster runt på "stan" och medan jag och Saga satt och väntade på mor i bilen så lärde jag henne något nytt!
Haha så söt!
 
Senare åkte jag upp till min far för att äta middag med honom och Adora. Pappa kan!
Vet inte vad det var för kött, men annars så är det rotlåda, smörsteka champinjoner (MUMS!), sallad och olika såser

Efter maten så satte vi oss inne vid TV'n och tittade på en film, det blev Journey to the Center of the Earth, tycker att den filmen är så härlig, den öppnar verkligen upp ett fantasiland! Efter det så blev det Farmen på TV4 Play och sedan sade vi godnatt.
 
Idag så har jag ätit frukost med far och Adora innan dem skulle iväg på ett ärende. Så jag har varit hos min mor den sista tiden som jag var hemma. Just nu sitter jag på tåget på väg till Arlanda, på väg hem till Luleå igen.. Jajaaaa... Känner inte att min mur är riktigt uppbyggd än men jag får väl jobba på det i min ensamhet antar jag. 
I'm a strong, independent woman, biatch! Haha 
 
 
And I'm out!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0